حسین رونقی در اعتصاب درمان

نوشته شده در توسط

آنطور که خانواده حسین رونقی می گویند علت عدم انتقال او به بیمارستان خارج از زندان، مقاومت مادر او برای همراهی پسرش در بیمارستان بوده است. در گزارشی که مادران پارک لاله ایران در همین مورد منتشر کرده اند آمده است: پس از تلاش های فراوان خانواده ی حسین رونقی، دادستان اجازه داد او را روز سه شنبه 12 شهریور 92 بعد از ظهر به بیمارستان امام برای معالجه بفرستند. بعد از ساعات طولانی انتظار، بالاخره او را ساعت 4 به بیمارستان آوردند ولی ماموران مانع شدند که مادر حسین نزدش برود و به او گفتند که چون او زندانی امنیتی است شما حق ندارید که نزد او باشید. خانم موسوی گفت من نزد فرزندم می مانم و از او جدا نمی شوم چون شما او را از بین می برید و من باید نزد او باشم. یکی از ماموران به نام مرتضی جلالی با بی ادبی گفت شما حق ندارید، دادستان چه کاره است؟ ما می گویم که چه بکنید، او را باید پابند و دست بند بزنند. خانم موسوی خیلی ناراحت شد ولی به خاطر اینکه حسین را برای معالجه ببرند قبول کرد که پایین برود ولی به آنها گفت اگر کوچک ترین آسیبی به فرزندم برسد، شما جوابگو هستید. مادر حسین می گفت که حسین بسیار ضعیف شده و نمی تواند حرکت کند و دست او را می گرفتند تا راه برود.
حسین به عنوان اعتراض به رفتاری که با او و خانواده اش کردند، تصمیم گرفت به زندان بازگردد. بعد از بردن حسین به زندان خانم موسوی حالش بسیار بد می شود و او را به بیمارستان می برند و به او سرم می زنند و گفتند که باید در بیمارستان بستری باشد ولی مادرش و خانواده برای اینکه دنبال کارهای حسین بروند بعد از تمام شدن سرم از بیمارستان بازگشتند.
امروز مادر و پدر حسین رونقی برای پیگیری وضعیت پسرشان به دادسرای انقلاب می روند. پدر حسین رونقی در اعتراض به بازگشت پسر بیمارش به زندان، نامه ای به جعفری دولت آبادی، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران می نویسد و درخواست می کند تا دیر نشده، هر چه زودتر پسرش را به مرخصی استعلاجی بفرستند تا خودشان بتوانند درمان او را دنبال کنند. او هم چنین اظهار داشت که همسرش نیز بیماری قلبی دارد و ادامه این وضعیت او را نیز از پا می اندازد و خاطر نشان کرد اگر حسین درمان نشود، جانش در معرض خطر قرار می گیرد و ممکن است در زندان کشته شود.
حسین روز گذشته، جمعه 15 شهریور طی پیامی به اعتصاب غذای خود پایان داد در حالی که اعلام کرد به اعتصاب درمان ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *