مصاحبه با احمدی نژاد! کدام افتخار؟

نوشته شده در توسط

مصاحبه کلاوس کلبر با محمود احمدی نژاد موجب  بحث های زیاد ی در آلمان شده است. نقظه مرکزی تمام این بحث ها انتقاداتی است که به کلاوس کلبر می شود.
کلاوس کلبر روزنامه نگار، مجری تلویزیونی و نویسنده است. کار او در عرصه رسانه بویژه از طریق کانال ز.د.اف آلمان  شناخته شده است. منتقدان او وشبکه تلویزیون دولتی ز.د.اف  که این  مصاحبه را ترتیب داده است، فعالان حقوق بشر،بخشی از ایرانیان فعال در رسانه های آلمانی  و مرکزیهودیان آلمان هستند. آنها می گویند کلبر در این مصاحبه طولانی نتوانسته احمدی نژاد را به چالش بکشد.فرصتی که در طول مصاحبه چندین بار از دست رفت.
شیوه پاسخگویی احمدی نزاد از همان ابتدا روشن بود. او سوال هارا با سوال از کلاوس کلبر جواب میداد ویا بهتر بگویم دور می زد. شاید کلبر در طول دوران روزنامه نگاریش با یک چنین موجودی مصاحبه نکرده و تجربه ای نداشته ولی هر چه بود او چندبار در طول مصاحبه در دام افتاد و وقت را از دست داد.
در همان ده دقیقه اول احمدی نژاد بحث را به اسرائیل و مسئله فلسطین کشاندو غیر مستقیم اسرائیل را یک کشور “عاریه ای ” و مصنوعی خواند.اودر توضیح نظر خود گفت: ما می گوئیم دروغگویی، فریبکاری، حمله به زن و بچه، ترویسم، اینها باید حدف شود.” این همان لحظه و یا فرصتی  بود که  باید حرف او قطع می شد و از پرسیده می شد، آیا این کارها همین الان در ایران نمی شود و نشده است؟ ایا شما در مورد انتخابات به مردم خود دروغ نگفتید؟ آیا زن و بچه مردم را ، نداها، سهراب ها، ترانه ها، کیانوش ها،… را نکشتید؟ ایا دولت شما به عنوان حامی تروریسم به جهان معرفی نشده است؟
ولی کلاوس کلبر این فرصت را از دست داد وحتی حیرت زده اورا تماشا می کرد! او پس از اینکه احمدی نژاد حدود دوتا سه دقیقه به دولت اسرائیل حمله کرد و آنهارا نادان و عقب مانده  و غیره .. نامید ف حرف اورا قطع کرد و گفت در مورد پرونده هسته ای ایران صحبت کنیم … انتقاد مرکز یهودیان آلمان از جمله  به همین نکته است.
کلاوس کلبر از وضعیت حقوق بشر در ایران حرفی نمیزند. آنهم درست در زمانی که هنگام انجام این مصاحبه، اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو جریان داشته و توجه همه مدافعان حقوق بشر به مسئله گزارش احمد شهید و تمدید ماموریت او جلب بوده است.
شبکه تلویزیونی ز. د. اف در مورد اینکه چرا وضعیت حقوق بشر در ایران موضوع پرسش ها نبوده گفته است ما برنامه ای مفصل در مورد ایران داشتیم که به آن موضوع  جدا پرداختیم و میخواستیم که با این مصاحبه وبا اطلاعاتی که از آن به دست می اید یک گزارش کامل تهیه کنیم که همه جانبه باشد. توجیه مسئولان بهتر از این هم نمی شود. حداقل ما روزنامه نگارها باآن آشناییم.
روزنامه نگاران همیشه مایلند با شخصیت های مهم بخصو ص روسای جمهوری ویا سیاستمداران سرشناس گفتگو کنند و این را برای خود یک افتخار می دانند. بخصوص اگر جوان باشند می خواهند در میان سوابق کارهای خوب و چشمگیر از اینگونه مصاحبه ها هم داشته باشند. آما ایا مصاحبه با احمدی نژاد آنهم یک چنین مصاحبه ضعیفی افتخاری هم برای کلاوس کلبر دارد؟!
هر چه بود این مصاحبه نمایش بی اطلاعی روزنامه نگاران اروپایی از اوضاع ایران و عافیت طلبی سیاستمداران آنها بود.

1 دیدگاه در “مصاحبه با احمدی نژاد! کدام افتخار؟

  1. آقای کلاوس کلبر، یکی از مجریان این شبکه”ز.د.اف” که مصاحبه یاد شده را با محمود احمدی نژاد انجام داد اما در برابر سخنان گستاخانه رییس جمهوری ایران، به طرزشگفت انگیزی سکوت کرد و پرسش های چالش برانگیزی را مطرح نکرد، در تیر حملات تند منتقدان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *